woensdag 9 april 2014

COUNTDOWN

Na een lange tijd hier weer een update van het gaan en staan van “The Mbangula’s”! Wat kijken wij terug op een bijzonder jaar. 2013… Het jaar waar we “Ja” tegen elkaar zeiden, waar ik de eerste ervaringen heb gehad als een Makoti (Afrikaanse bruid), waar ik het prachtige Lesotho en Zambia heb mogen beleven, een jaar van ziekte en gezondheid, vreugde en verdriet. Een jaar waar we Zijn genade, liefde en trouw meer hebben ervaren dan ooit.  Een heerlijke periode van rust was welverdiend en goed besteed, een midweekje kamperen en back to basic, kerst en oud en nieuw bij de familie in Uitenhage, dit was wel weer even wat anders dan gewend. Wat voor de familie echt een kerstgevoel is, is niet zo zeer een kerstboom en een diner by candlelight. Nee ik heb mijn eerste kerstdag besteed bij oma’s huis in Kwanobuhle met een lekkere braai met pap en een flinke party waarbij we de nacht in gedanst hebben. Ik mis het Nederlandse kerst en gezellige tijd met mijn familie wel maar vond het ook super om tijd met de familie hier te besteden. Dit was een heerlijke zomervakantie! Vanaf Maart was het weer tijd om druk in de weer voor te zijn voor LXP 2014! Met een maand van training en voorbereiding voor de leiders zijn we vorig week van start gegaan. Wel even leuk om te vertellen is dat ik gevraagd was het LXPhuis een make-over te geven. Dit is uiteraard helemaal “mijn ding “ dus was het een plezier dit te doen. Met een team dat mij hielp met hun handigheid zijn pallets omgetoverd tot banken en slaapkamers tot een kantoor.

31 Maart was de opening van LXP 2014, met 23 studenten vanuit Zambia, Senegal, Amerika, Zuid-Afrika en Swaziland zijn we een flinke en diverse groep. Vorige week en deze week zijn oriëntatie. 2 dagen Expeditie Robinson in de bossen en een wandeling van maarliefst meer dan 40 km zal de studenten laten zien wat er van binnen is. Ps George geeft vaak een voorbeeld; “it’s like toothpaste, you only see what is inside when you squeeze it!”. Je kan lang een show geven en je beste kant laten zien, maar het is in situaties waar je echt uitgedaagd en getest wordt dat je ziet wat er echt diep van binnen zit.

Deze week proberen we ons ook zo goed mogelijk voor te bereiden op ons bezoek aan Nederland. Over precies een week zitten wij namelijk in het vliegtuig op weg naar Schiphol. Ik moet zeggen het is een beetje hectisch momenteel, druk met de opstart van LXP, ook hebben wij beide leidinggevende functies gekregen wat het ook wel even ietsje drukker maakt en meer verantwoordelijkheid geeft. Zaterdag verhuizen we dus tussen de bedrijven door moeten er ook nog spullen ingepakt en opgeborgen worden want zodra we terug uit NL komen verhuizen we naar ons nieuwe stekje. Eerst had ik er even moeite mee om me voor te bereiden om lang van LXP weg te zijn, Je mist toch snel heel veel maar hoe dichter bij het komt de meer ik er zin in heb. Uiteraard een groot feest om bij de bruiloft van mijn broer te zijn en ik mag voor het eerst kennismaken met mijn nieuwe neefje Manuel. Het wederzien van zoveel bijzondere en belangrijke mensen in ons leven, en het belangrijkste, Hem te dienen in NL.  Met dit als slot zeggen we …..TOT SNEL!!!

Love,

The Mbangula’s

Geen opmerkingen: